Wednesday, 13 August 2014

Salam Sejahtera Ya Habibi Bab 8-11




BAB 8
Awal pagi yang hening, Kris sudah berdiri menghadap kolam ternakan ikan keli. Suasana kampung yang sepi, serta dingin embun benar-benar membuatkan dirinya sukar sekali untuk bangkit meninggalkan tempat tidur.

Tuesday, 12 August 2014

Salam Sejahtera Ya Habibi bab 5-7



BAB 5
~Mulakan hidup baru~

Selesai meletakkan beg di dalam stor yang menjadi tempat persembunyian beberapa pekerja ladang, Kris terus sahaja mengorak langkah mendapatkan penyelia Abu di luar sana.
Sebaik sahaja kaki menghampiri tempat penyelia Abu berdiri, cepat sahaja bibir lelaki itu melontar kata.

Saturday, 21 December 2013

RATUKU YANG MANIS II (aka Penilai Cinta)



“Saf... kalau tak pergi tak boleh ke? Siapa nak jaga Ira kalau Saf pergi lama-lama?” seperti biasa Nazira memujuk Amer Safwan yang berkeras untuk pergi.
“Tak boleh, Saf ke sana untuk masa depan kita jugak. Lagipun papa Ira yang suruh Saf pergi, ikutkan Saf.. memanglah Saf malas. Dah bapak mertua suruh pergi, hendak tak hendak, kenalah Saf turutkan.” Aju Amer Safuan sambil menolak belakang tubuh Amir Nazira masuk ke dalam kamar. Berat ya amat, entah apa dimakannya!

Thursday, 14 November 2013

PELANCARAN kASIH BERRSIMPUL MATI (DULU Ikatan Bersimpul Mati)

ASSALAMMUALAIKUM WTB / SALAM SEJAHTERA
Dengan Segala hormatnya, saya ingin menjemput seluruh pengunjung blog Hanya Kerana Hikayat Penglipurlara Aulia Iman 
ke
majlis perlancaran 

KASIH BERSIMPUL MATI 

TERBITAN KARYSTOS CREATIVE

Tuesday, 29 October 2013

KHAS UNTUK PENGIKUT BLOG TERSAYANG :)


 ASSALAMMUALAIKUM WTB SEMUA..

SAYA fikir manuskrip pertama saya UTUSAN DARI HATI akan diterbitkan
Atau CINTA DIHUJUNG NODA akan menyusul sebelum manuskrip ke-3 JIKA MAWAR PUDAR WARNA tunjuk diri.. Tapi perancangan manusia tIDak sehebat perancangan DIA di Atas Sana..

Friday, 20 September 2013

PENILAI CINTA ( Sambungan)



Melihat ketegangan di raut wajah suaminya, Nazira mengambil keputusan untuk meredakan amarah itu. Dia harus ringan tulang dan membantu. Perlahan-lahan dia merangkak mendekati suami yang sedang fokus melipat kain.

Tuesday, 17 September 2013

MENYUSUR KANCAH RINDU IKLAN

Wahai sekalian pembaca MKR...
nak Seru sesuatu...
Mkr dan siap print... baru siap 20 keping .

Wednesday, 5 June 2013

MENYUSUR KANCAH RINDU 2



“Hessyy... baru kemas pagi tadi? Ni nak kena kemas lagi? Tak kotor pun!” bebel seorang gadis disambut jelingan tajam seorang wanita pertengahan 30-an berpangkat penyelia. Menyedari pandangan membunuh itu, bibir yang rajin memprotes segera terkunci rapat.

Sunday, 26 May 2013

PROLOG : IKATAN BERSIMPUL MATI



“Macam mana ni, Alan? Lisa dah lari,” gumam Zainudin risaukan keselamatan anak tunggalnya Khalisa Khairani. Menghilang sebaik sahaja usai majlis persandingan. Datin Maria dan juga Dato Fadli masih belum pulang, mereka juga terperanjat dengan berita yang baru dikhabarkan. Adlan Zakuan apatah lagi, bimbang tak tentu hala.

Wednesday, 3 April 2013

PLASTER CINTA BUAT BIG BOS 8



“Ehem...” Laila berdehem kecil. Umran yang baru keluar dari bilik air menoleh seketika. Sejurus kemudian, pandangan di tundukkan. Segan melihat Laila tersenyum sebegitu, lantas kaki diatur mendaki anak-anak tangga menuju ke atas rumah.

Tuesday, 19 February 2013

SEKADAR HIASAN DUNIA 22 [ AKHIR]

(ASSALAMMUALAIKUM SEMUA.... NI bab terakhir Sekadar Hiasan Dunia.. maaf atas kekurangan dan semoga terhibur ya )





“Tujuh tahun kita kahwin, apa yang kita nanti belum berhasil. Umur kita semakin tua, bukan semakin muda. Eloklah kita ambil anak angkat, sekurang-kurangnya tak sunyi rumah ni Fir.” Reen bersuara ketika mereka sama-sama menikmati minum petang.

Friday, 8 February 2013

IKATAN BERSIMPUL MATI BAB 10




“Harmi, you call I esok aje! I dah mengantuk ni!” aku dengar Encik Adlan bersuara.

“Eh, you ni kenapa? I mengantuk! Tolonglah faham!” gumam lelaki itu bagaikan sedang bertelingkah dengan pemanggil yang disapa Hermi. Siapa pula Hermi ni? Aku pun tak tahu, barangkali salah seorang koleksi kekasih Encik Adlan! Mungkin ada betulnya, siapa tahukan!
  

Wednesday, 6 February 2013

IKATAN BERSIMPUL MATI 9



“Nice,” dalam aku sedang bertanya itu ini Encik Adlan melontar sebuah bicara. Aku hentikan bebelan, lalu pandangan ku fokus ke arahnya.

“Cantik bilik ni, decorate sendiri ke?” soal dia perlahan sambil memerhatikan seluruh ruang bilik sederhana besar ini dengan penuh minat.

Sign In