Friday, 21 November 2014

MINI NOVEL: SKANDAL YANG KU CINTA


CERPEN: DIRECTOR ... Dia Mantan Mat Rempit

Awak, janganlah jeling-jeling macam tu. Saya takut tau!” adu ku buat Kim pandang semula ke hadapan. Dia mendengus dan sekali lagi memandang aku. Lama dan seolah-olah ada sesuatu yang bermain di fikirannya.
“Oit.. kenapa awak tengok saya macam tu?” dia senyap tak balas apa-apa.

Friday, 14 November 2014

Wednesday, 12 November 2014

CERPEN: DIRECTORS... Dia Mantan Mat Rempit III


“Dengar tu.. jangan nak berkira sangat dengan perempuan.” Ulangku menyebut semula apa yang ku dengar seketika tadi. Siapa yang bercakap, tidak pula aku mabil tahu gerangannya.

Tuesday, 11 November 2014

CERPEN: DIRECTOR.. Dia Mantan Mat Rempit Part II

Aku pandang signboard tertera perkataa Ting Tong Workshop. Heh, apa ke pelik sangat nama bengkel ni. Dah macam apa je! Macam tak ada nama lain yang lebih bermanfaat!

Saturday, 8 November 2014

CERPEN: DIRECTOR ... Dia Mantan Mat Rempit Part I



CERPEN: DIRECTOR … Dia Mantan Mat Rempit

“Bila hendak cepat, inilah jadinya. Rosak.. balik-balik rosak! Langsung tak membantu tuan sendiri! Apalah nak jadi dengan kau ni John?” bebelku sewaktu melihat tayar Iswara sudah kempis. Masuk tahun ni, dah dua kali pancit. Kalau tak pancit, John buat perangai lain. Mogok tak boleh bergerak. Susah sungguh!

Thursday, 22 May 2014

ARA & MR. PERFECT CHAPTER 6-7 (KOMPILASI JEJAKA PILIHAN HATI)


BAB 6
“Tolong jangan batalkan majlis Ara.”


“Ara!”
Satu suara mengejutkan aku, perlahan-lahan aku angkat wajah mencari pemilik suara yang menyapa diriku sebentar tadi.

ARA & MR. PERFECT - CHAPTER 4-5 (KOMPILASI JEJAKA PILIHAN HATI)






BAB 4
“I anak, dan I kena taat pada mummy I.”

Monday, 19 May 2014

ARA & MR. PERFECT CAHPTER 2-3


BAB 2
Nama dia Jue

“Afif, you kata nak ke butik? Ini bukan jalan ke butik, ini jalan ke rumah you.” Ucap ku sebaik sahaja tiba di persimpangan jalan menuju ke rumah Afif.
Afif pandang aku seketika kemudian wajah di hala semula ke arah jalan raya.

Thursday, 15 May 2014

ARA & MR. PERFECT - PROLOG N CHAPTER 1







PROLOG
Pergi jahanam dengan status tunang yang kau sanjung sangat!

“Ara, buat apa lagi dekat sini?” dia menyoal tidak senang.
“Aunty.. Ara nak jumpa Afif. Tolong izinkan Ara masuk jumpa Afif! Please aunty.. Ara rindukan Afif. Sekejap pun, jadilah. Tolong Ara ya, aunty!”
“Afif tak ada! Dari semalam tak balik ke rumah!”

Saturday, 21 December 2013

RATUKU YANG MANIS II (aka Penilai Cinta)



“Saf... kalau tak pergi tak boleh ke? Siapa nak jaga Ira kalau Saf pergi lama-lama?” seperti biasa Nazira memujuk Amer Safwan yang berkeras untuk pergi.
“Tak boleh, Saf ke sana untuk masa depan kita jugak. Lagipun papa Ira yang suruh Saf pergi, ikutkan Saf.. memanglah Saf malas. Dah bapak mertua suruh pergi, hendak tak hendak, kenalah Saf turutkan.” Aju Amer Safuan sambil menolak belakang tubuh Amir Nazira masuk ke dalam kamar. Berat ya amat, entah apa dimakannya!

Friday, 20 September 2013

PENILAI CINTA ( Sambungan)



Melihat ketegangan di raut wajah suaminya, Nazira mengambil keputusan untuk meredakan amarah itu. Dia harus ringan tulang dan membantu. Perlahan-lahan dia merangkak mendekati suami yang sedang fokus melipat kain.

Tuesday, 19 February 2013

SEKADAR HIASAN DUNIA 22 [ AKHIR]

(ASSALAMMUALAIKUM SEMUA.... NI bab terakhir Sekadar Hiasan Dunia.. maaf atas kekurangan dan semoga terhibur ya )





“Tujuh tahun kita kahwin, apa yang kita nanti belum berhasil. Umur kita semakin tua, bukan semakin muda. Eloklah kita ambil anak angkat, sekurang-kurangnya tak sunyi rumah ni Fir.” Reen bersuara ketika mereka sama-sama menikmati minum petang.

Friday, 8 February 2013

IKATAN BERSIMPUL MATI BAB 10




“Harmi, you call I esok aje! I dah mengantuk ni!” aku dengar Encik Adlan bersuara.

“Eh, you ni kenapa? I mengantuk! Tolonglah faham!” gumam lelaki itu bagaikan sedang bertelingkah dengan pemanggil yang disapa Hermi. Siapa pula Hermi ni? Aku pun tak tahu, barangkali salah seorang koleksi kekasih Encik Adlan! Mungkin ada betulnya, siapa tahukan!
  

Sign In