Monday, 13 March 2017

USOP HANTU VS CIK BUNGA BAB 4



BAB 4

“Abah, kenapa Usop beli kereta?” Soalku sebaik sahaja kami duduk di kerusi kosong di sebuah restauran makanan segera. Abah yang teringin ke sini, katanya rindu nak makan ayam goreng cicah sos cili. Walhal kat rumah pun boleh buat, ni kes abah sengaja nak bermanja dengan akulah ni. Ecah tahu sangat taktik abah tu, hehe.

CINTA DI HUJUNG NODA BAB 51 52



BAB 51
Tanah perkuburan yang masih merah ku perhatikan, batu nisan yang berbalut putih ku tatap lama. Di sini An Neesa isteri kedua ku bersemadi, semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang beriman. Dan semoga kebaikannya diterima dan segala kekurangannya diampunkan oleh Allah.

Wednesday, 8 March 2017

USOP HANTU VS CIK BUNGA BAB 3 (cinta paling padu)





“Mama, tolong belikan kereta untuk Ecah.” Gumamku sebaik sahaja menanggalkan kasut. Mama yang tengah menyiram pokok bunganya petang-petang sebegini, menoleh dengan muka hairan.
                “Tolong belikan kereta untuk Ecah.” Rengekku lagi dan mama terus meletakkan gayung yang dipegang ke dalam baldi.

Thursday, 2 March 2017

Cinta Paling Padu BAB 1 & 2

USOP HANTU
CIK BUNGA













BAB 1




Nama lelaki itu Yusuf Abid, namun mesra disapa dengan panggilan Usop Hantu. Sebut je Usop Hantu, satu kampung kenal dengan figura lelaki itu. Dan Usop Hantu adalah salah satu hantu yang tidak digeruni oleh penduduk kampung kerana hantu sebegitu sebenarnya payah nak jumpa. Mengikut sejarah silam, panggilan Usop Hantu yang diperoleh lelaki itu bukanlah kerana dia pernah bertemu dengan mana-mana jenis hantu, tetapi, hal ini berlaku kerana perangai Yusuf Abid sebenarnya telah menyamai  perangai hantu yang suka mengusik.

CINTA DI HUJUNG NODA BAB 48, 49, 50



BAB 48

“Hari dah lewat, abang balik dulu! Dalam sampul ni....” aku hentikan bicara ku buat seketika. Sampul yang sedari awal tadi ku sisipkan wang di dalamnya ku keluarkan berhati-hati lalu ku serahkan kepada dirinya.
There was an error in this gadget